sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Harjoittelu alkaa huomenna...

No niin, tämä päivä meni mukavasti Rotterdamissa Idan (luokkakaverini, joka asuu likellä mua ja on työharjoittelussa eri paikassa) kanssa: niin ihanaa olla pitkästä aikaa ulkomailla. 
Tuomisiakin ostin: kaksi mangoa ja yhden ananaksen ;) Aurinko paistoi, ihmisiä oli tosi paljon ja paljon riitti ihmeteltävää. Täällä on vain joka kuukauden viimeinen sunnuntai kaupat sunnuntaisin auki, muuten ne ovat kiinni.

Meritiem museumin liepeillä satama-alueella istui pariskunta, jolle halusin jostain syystä mennä juttelemaan. He olivat kodittomia, nainen oli jo 20v asunut kadulla ja mies ilmeisesti saman ajan. Juttelimme kaikenlaista ja he olivat todella iloisia ja kiittivät minua, että olin tullut puhumaan heille. Niin pienestä se on joskus kiinni <3 Mun päivästäni se keskustelu teki onnellisen.

Annoin heille kaikki kolikkoni, noin kolme euroa ja sentit päälle ja sain "vastalahjaksi" reunoilta kovettuneen juuston, jonka mies kaivoi muovikassistaan :) 
Sen jälkeen tapasinkin Idan ja söimme ihania ranskalaisia majoneesilla, hedelmäannokset jälkkäreiksi ja junalla takaisin Dordrechtiin.
Söin ekan jätskin ja jäin ottamaan kuvia matkan varrelle. Kaunista seutua, jota en ole ehtinyt tutkailemaan vielä, mutta mulla on tosi hyvä olla täällä. Olen tosi kiitollinen siitä, että sain tämän tilaisuuden tulla juuri tänne harjoittelemaan, oppimaan ja tekemään paljon kaikenlaisia uusia asioita.

Aamulla sitten alkaa työharjoittelu, varmasti tulee mielenkiintoinen kokemus                   . Tiistai täällä onkin vapaa, koska kuningas kruunataan silloin ja meillä ei ole töitä keskiviikkona, koska Suomessa on vappupäivä. Silloin suuntaan Amsterdamiin tapaamaan erästä ystävääni ja se onkin sitten taas ihan uusi tarina uusine kuvineen. 

Hyvää yötä <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti