Coming home....<3
Nukuinpa tosi hyvin, heräsin 9.08 ekan kerran ja yritin väen vängällä nukkua lisää, mutta sen verran oli jännitystä ilmassa, ettei onnistunut :D Viimeinen aamupala siinä sängyssä, ulkona oli kirkasta ja ilmeisesti vaihteeksi tulossa lämmin päivä. Ai niin ja se passi, mulla ei ollut mitään hajua missä mun passi oli. En ollut sitä käyttänyt, enkä muista, että olisin laittanut sitä mihinkään, mutta jossain sen täytyi olla, kunhan vaan tietäis missä..
Kävin suihkussa ja aloin pakkaamaan: kauhean turhauttavaa touhua, miten mulla oli niin paljon tavaraa???? No okei, ns.kesävaatteitahan mä en tuolla pitänyt ollenkaan, koska ei tarennut ja lenkkaritkin olin ottanut...hmm..en tiedä miksi :D
Suht nopeasti kävi ilmi, etten saisi omaisuuttani mahtumaan niihin kahteen laukkuun, mitkä mulla oli tullessani, joten laukun ostoon...Piti nostaa rahaa, kävimme laukkuliikkeissä, mutta 70-100e tuntui kalliilta investoinnilta, koska joutuisin vielä maksamaan ylimääräisestä laukusta lennollakin. Löysin sellaisen halpiskaupan, jossa haisi ihan karmealle, mutta en tajunnut, että ne laukutkin haisis niin pahasti. 28e sellainen keskikokoinen vedettävä laukku. Ostin sen, en jaksais nyt koko päivää etsiä jotain laukkua...huoh.
Mulla oli jo parina päivänä ollut migreeniä ja niin tuntui olevan nytkin; mentiin yhdelle aukiolle tosi vanhaan kahvilaan/baariin.
Laitoin sen laukun siihen mun lähistölle ja se haju tuntui koko ajan mun nenässä ja päässä...Mun vuokraemäntä otti sen laukun ja lähti viemään sitä takaisin: ihan uskomaton se myyjä, se oli kysynyt, että koska me muka ostettiin se laukku (oltiin about 10 min.sitten käyty siellä liikkeessä) ja että hän ei voi palauttaa rahoja, koska olin maksanut käteisellä vaikka maksoin ihan rahalla...arggh, mä kysyin jo mennessä siellä kaupassa, että mikä täällä haisee niin se ukko meni hakemaan jotain suitsukkeita, että nämä täällä....Silloin jo vähän kilkutti kelloja, että toihan on ihan uuno (sorry); kai mä nyt suitsukkeen hajun erotan jostain kauheesta kemikaalimyrkystä :D No sain onneksi rahani takaisin.
Istuimme kahvilassa ison vanhan puun alla kukkasateessa ja todella, oli kukkasia hiuksissa ;) Söin omeletin, appelsiinimehua ja capuccinoa tietenkin :)
Koska perjantaisin monilla on vapaata, oli keskustassa vilinää ja vilskettä...Vuokraemäntäni sai idean, että voisin ostaa sellaisia pusseja, joista saa imurilla sen ilman sisältä pois ja niistä tulee tiiviitä paketteja; joo hyvä idea ja Blokkerista ostamaan vaan. Käytiin vielä suutarissa ja mä pujahdin vielä äkkiä yhteen filmitähti-kauppaan tuliaisia ostamaan :D Sitten kämpille ja alkoikin täysi tohina, nyt tarttisin apua ja täytyy sanoa, etten olis mitenkään onnistunut ilman mun ihanan vuokraemännän apua; mä oisin mieluiten nakellut niitä kamoja ikkunasta ulos.
Sitten loppujen lopuksi meillä oli sellainen hillitön kamppailu yhden laukun kanssa, että saatiin se kiinni :D
Kohta päästäis lähtemään asemalle...menin vessaan ja avasin housut niin nappi singahti ja putos lattialle: mä en voinut kun nauraa, mitä hitsiä mä nyt teen, kaikki vaatteet on imuroituna laukuissa?? Onneks sain sen takaisin ihan painamalla, joten ei sen kummempaa :D Ei muuta kun asemalle, lipunostoon ja junaa odottamaan.
Idakin löytyi ja ihanat majoittajamme saattelivat meidät yhdessä junaan, vähän oli vaikea uskoa vielä, että olimme todella lähdössä kotiin <3
Junamatka meni leppoisasti, vähän yli tunnin matka Dordrechtistä Schipholin lentokentälle. Check in ja matkatavarat ei mennytkään niin helposti....yks laukku painoi liikaa: mä sanoin sille virkailijalle, kun se kysyi, että mitä siellä on, että stones...what you gonna do with stones, no en mitään, kunhan raahaan niitä Suomeen :D Vajaa 29 kg eli pitäis tyhjentää toiseen laukkuun osa, se oli hankalaa koska siellä ei ollut juurikaan tilaa, mutta paino oli reilusti alle sallitun, joten sinne oli saatava osa kamoista. Suht helposti saatiin ne sitten, Ida otti kaikki mun paperit, lehdet ym.ja loppujen lopuksi sain ne kaks laukkua ruumaan, yhden käsimatkatavaroina+käsilaukku (kamera sisällä)+läppäri, joten alkoi olkapäät ja selkä olla hieman mutkalla. Kävin maksamassa ylimääräisestä laukusta 70e, mutta olen silti ostoksineni plussalla ;)
Ehdittiin käydä kahvilla ja vessassa, sitten päästiinkiin jo koneeseen. Oli ihan valoisaa, koneen lähtöaika oli 20.35 paikallista aikaa. Väsytti ihan vietävästi ja nyt tuntui jo siltä, että mä oon kohta kotona :)
Oli aivan mahtava seurata auringonlaskua koneessa: olimme pilvien päällä, aurinko paistoi ihan kirkkaana ennenkuin se alkoi laskemaan, tosi kaunista. Syömisten ja juomisten jälkeen oltiinkin jo jossain Turun kohdilla ja mentiin hetki sadepilven sisällä. Wow, aivan mahtavaa: hieman turbulenssia, mutta maisema ikkunassa oli käsittämättömän hieno. Piakkoin siitä jo alkoi laskeutuminen Helsinki-Vantaan lentokentälle, kl.00.15 olin odottamassa matkalaukkuja ja sitten vaan taksiin ja kotiin. Olin niin innoissani, kun lapset oli ovella vastassa kun näkivät mun tulevan, että unohdin taksin takapenkille mun läppärin ja muovikassin, jossa oli mun kaikki koulupaperit ym. Äkkiä soittamaan taksikuskille, joka samassa soittikin ovikelloa ja ojensi tavarat. What a day :D Nyt olin kotona ja pääsin omaan sänkyyn nukkumaan <3
P.S. Kirjoitan vielä ns.yhteenvedon reissustani parin päivän tunnelmien jälkeen ja laitan kuvia lisää, KIITOS kaikille, jotka olette jaksaneet lukea tätä <3 Ilo on ollut kokonaan mun puolella, dank u wel :)
Nukuinpa tosi hyvin, heräsin 9.08 ekan kerran ja yritin väen vängällä nukkua lisää, mutta sen verran oli jännitystä ilmassa, ettei onnistunut :D Viimeinen aamupala siinä sängyssä, ulkona oli kirkasta ja ilmeisesti vaihteeksi tulossa lämmin päivä. Ai niin ja se passi, mulla ei ollut mitään hajua missä mun passi oli. En ollut sitä käyttänyt, enkä muista, että olisin laittanut sitä mihinkään, mutta jossain sen täytyi olla, kunhan vaan tietäis missä..
Kävin suihkussa ja aloin pakkaamaan: kauhean turhauttavaa touhua, miten mulla oli niin paljon tavaraa???? No okei, ns.kesävaatteitahan mä en tuolla pitänyt ollenkaan, koska ei tarennut ja lenkkaritkin olin ottanut...hmm..en tiedä miksi :D
Suht nopeasti kävi ilmi, etten saisi omaisuuttani mahtumaan niihin kahteen laukkuun, mitkä mulla oli tullessani, joten laukun ostoon...Piti nostaa rahaa, kävimme laukkuliikkeissä, mutta 70-100e tuntui kalliilta investoinnilta, koska joutuisin vielä maksamaan ylimääräisestä laukusta lennollakin. Löysin sellaisen halpiskaupan, jossa haisi ihan karmealle, mutta en tajunnut, että ne laukutkin haisis niin pahasti. 28e sellainen keskikokoinen vedettävä laukku. Ostin sen, en jaksais nyt koko päivää etsiä jotain laukkua...huoh.
Mulla oli jo parina päivänä ollut migreeniä ja niin tuntui olevan nytkin; mentiin yhdelle aukiolle tosi vanhaan kahvilaan/baariin.
Laitoin sen laukun siihen mun lähistölle ja se haju tuntui koko ajan mun nenässä ja päässä...Mun vuokraemäntä otti sen laukun ja lähti viemään sitä takaisin: ihan uskomaton se myyjä, se oli kysynyt, että koska me muka ostettiin se laukku (oltiin about 10 min.sitten käyty siellä liikkeessä) ja että hän ei voi palauttaa rahoja, koska olin maksanut käteisellä vaikka maksoin ihan rahalla...arggh, mä kysyin jo mennessä siellä kaupassa, että mikä täällä haisee niin se ukko meni hakemaan jotain suitsukkeita, että nämä täällä....Silloin jo vähän kilkutti kelloja, että toihan on ihan uuno (sorry); kai mä nyt suitsukkeen hajun erotan jostain kauheesta kemikaalimyrkystä :D No sain onneksi rahani takaisin.
Istuimme kahvilassa ison vanhan puun alla kukkasateessa ja todella, oli kukkasia hiuksissa ;) Söin omeletin, appelsiinimehua ja capuccinoa tietenkin :)
Koska perjantaisin monilla on vapaata, oli keskustassa vilinää ja vilskettä...Vuokraemäntäni sai idean, että voisin ostaa sellaisia pusseja, joista saa imurilla sen ilman sisältä pois ja niistä tulee tiiviitä paketteja; joo hyvä idea ja Blokkerista ostamaan vaan. Käytiin vielä suutarissa ja mä pujahdin vielä äkkiä yhteen filmitähti-kauppaan tuliaisia ostamaan :D Sitten kämpille ja alkoikin täysi tohina, nyt tarttisin apua ja täytyy sanoa, etten olis mitenkään onnistunut ilman mun ihanan vuokraemännän apua; mä oisin mieluiten nakellut niitä kamoja ikkunasta ulos.
Sitten loppujen lopuksi meillä oli sellainen hillitön kamppailu yhden laukun kanssa, että saatiin se kiinni :D
Kohta päästäis lähtemään asemalle...menin vessaan ja avasin housut niin nappi singahti ja putos lattialle: mä en voinut kun nauraa, mitä hitsiä mä nyt teen, kaikki vaatteet on imuroituna laukuissa?? Onneks sain sen takaisin ihan painamalla, joten ei sen kummempaa :D Ei muuta kun asemalle, lipunostoon ja junaa odottamaan.
Idakin löytyi ja ihanat majoittajamme saattelivat meidät yhdessä junaan, vähän oli vaikea uskoa vielä, että olimme todella lähdössä kotiin <3
Junamatka meni leppoisasti, vähän yli tunnin matka Dordrechtistä Schipholin lentokentälle. Check in ja matkatavarat ei mennytkään niin helposti....yks laukku painoi liikaa: mä sanoin sille virkailijalle, kun se kysyi, että mitä siellä on, että stones...what you gonna do with stones, no en mitään, kunhan raahaan niitä Suomeen :D Vajaa 29 kg eli pitäis tyhjentää toiseen laukkuun osa, se oli hankalaa koska siellä ei ollut juurikaan tilaa, mutta paino oli reilusti alle sallitun, joten sinne oli saatava osa kamoista. Suht helposti saatiin ne sitten, Ida otti kaikki mun paperit, lehdet ym.ja loppujen lopuksi sain ne kaks laukkua ruumaan, yhden käsimatkatavaroina+käsilaukku (kamera sisällä)+läppäri, joten alkoi olkapäät ja selkä olla hieman mutkalla. Kävin maksamassa ylimääräisestä laukusta 70e, mutta olen silti ostoksineni plussalla ;)
Ehdittiin käydä kahvilla ja vessassa, sitten päästiinkiin jo koneeseen. Oli ihan valoisaa, koneen lähtöaika oli 20.35 paikallista aikaa. Väsytti ihan vietävästi ja nyt tuntui jo siltä, että mä oon kohta kotona :)
Oli aivan mahtava seurata auringonlaskua koneessa: olimme pilvien päällä, aurinko paistoi ihan kirkkaana ennenkuin se alkoi laskemaan, tosi kaunista. Syömisten ja juomisten jälkeen oltiinkin jo jossain Turun kohdilla ja mentiin hetki sadepilven sisällä. Wow, aivan mahtavaa: hieman turbulenssia, mutta maisema ikkunassa oli käsittämättömän hieno. Piakkoin siitä jo alkoi laskeutuminen Helsinki-Vantaan lentokentälle, kl.00.15 olin odottamassa matkalaukkuja ja sitten vaan taksiin ja kotiin. Olin niin innoissani, kun lapset oli ovella vastassa kun näkivät mun tulevan, että unohdin taksin takapenkille mun läppärin ja muovikassin, jossa oli mun kaikki koulupaperit ym. Äkkiä soittamaan taksikuskille, joka samassa soittikin ovikelloa ja ojensi tavarat. What a day :D Nyt olin kotona ja pääsin omaan sänkyyn nukkumaan <3
P.S. Kirjoitan vielä ns.yhteenvedon reissustani parin päivän tunnelmien jälkeen ja laitan kuvia lisää, KIITOS kaikille, jotka olette jaksaneet lukea tätä <3 Ilo on ollut kokonaan mun puolella, dank u wel :)



























