Niin oli tämäkin aamu käsillä, jolloin menin viimeistä työpäivää tekemään harjoittelupaikkaani, AC Overwegiin. Kävin kaupan ja kukkakaupan kautta, koska halusin viedä jotain tarjottavaa: ihanaa suklaata ja tutorilleni ostin tulilatvan sellaisessa metallista kudotussa pienessä kastelukannussa. Ilma oli kostea ja hieman painostava, taivas oli pilvinen ja mulla oli kamerakin mukana, mutta jostain syystä ei pilvinen sää houkuttele hirveästi ulkona kuvaamaan: aurinkoisella säällä kaikki näkyy paremmin, värit kirkkaampina ja paljon kauniimpana.
Oli ihan erilainen tunne heti aamusta, kun tiesin, että olen siellä enää tämän päivän. Kävin "ostoksilla" talon omassa pikku puodissa ja kantamukset senkun lisääntyi... :D Enkä ole tosiaan edes pakannut, koska mä tartten sen yhden matkalaukun ja sen haen huomenna. Mulla siinä kauaa mene kun heitän nämä kamani läjään ;) Meidän lento lähtee Amsterdamista 20.35 paikallista aikaa eli Suomessa on kello silloin tuntia enemmän eli 21.35. Takaisin tähän päivään...
Olin aamulla puutöissä ja siellä oli kivan vähän porukkaa; auttelin samaa miestä kun eilenkin ja saatiin autoja vähän valmiimmaksi :) Kahvit juotiin niinkuin aina, mutta lumi ei tehnyt enkeliä eteiseen ja sain nauraa niinkuin yleensäkin. Sitä on tullut tehtyä tuolla kyllä kiitettävästi ja hyvä niin. Sen mä kyllä huomaan, että miesten kanssa on useimmin sellaista vitsailua ja nauramista enemmän kuin naisten kanssa; toki on sielläkin, mutta aika velikultia ovat miehet tuolla. Pojat ovat ikuisesti poikia tai jotain semmoista :D
Lounaalla totesin olevani tyytyväinen, ettei mun tartte enää syödä nuudeleita, joita mä oon nyt viis viikkoa lounaaksi syönyt leivän kera, päälle banaani tai appelsiini..En syö niitä vähään aikaan :D Sain yhdeltä naiselta pienen lahjapussin: hän oli itse tehnyt sellaisen pienen taulun mulle, se oli tosi suloinen ja olin tosi otettu ja kiitollinen.
Lounaan jälkeen aloin pelaamaan muutaman asiakkaan kanssa Rummikubia: olen oppinut sen ja yhden toisen uuden pelin...Sitten hain kamerani, otin muutamia valokuvia ja oli aika siirtyä lichte handveerdigheitin puolelle. Mulla on kamerassa kuvia sieltä Kinderdijkin tuulimyllyalueelta ja näytin niitä "piirtäjä"miehelle, joka on siellä viettänyt lapsuutensa. Sen miehen kanssa on ollut kiva jutella, se on nähnyt paljon maailmaa ja hirmu hyvä piirtämään yms. Näin sen hienon mosaiikkityön valmiina kehyksineen, se oli kyllä zo mooi :) Iltapäiväkahvit, jonka jälkeen tein itselleni pari sukunimikylttiä ulko-oveen: halusin kokeilla sellaista puunkoristelupoltinta (en nyt muista mikä sen oikea nimi on) ja olin aina nuuhkinut sitä tuoksua, koska se muistutti puilla lämmitettävää saunaa :) Eräs nainen halusi itselleen samanlaisen, joten tein hänellekin sellaisen, mutta etunimellä.
Oli aika lähteä eteiseen, sitäkin viimeistä kertaa ja siinä sitten hyvästelin asiakkaita, katselin kun he yksi kerrallaan haettiin ja eteinen hiljeni. Mulle tuli tosi haikea olo ja sitten katsahdin ulos ovesta, jotka ovat lasiset ja talon edessä on sellainen kivinen paalu, noin metrin korkea. Silmiini osui siinä oleva sydän ja ihmettelin, miten en ollut aiemmin huomannut sitä? Tai sitten en vaan muista sitä. Se näkyi niin selvästi ja mulle tuli sellainen olo, että kaikki on hyvin ja this is it. Hyvästelin työntekijät, mutta tutoriani en nähnyt, joten lähdin bussipysäkille.
Bussissa istuessani sitten katsoin, että sisään tuleekin mun tutorini ja hän sanoi kuskille, että hän tuli vaan tuomaan lahjan tuolle naiselle kun olin kerennyt lähteä :D Siinä me sitten keskellä bussikäytävää kolminkertaisin poskisuudelmin kiitimme toisiamme ja mä ilahduin kovasti. Hän oli hypännyt autoon ja just kerkes sinne bussiin ennen kuin se lähti. Viimeiset vilkutukset ja sinne jäi. Katselin jo tutuksi tulleita maisemia ja varsinkin noita ihania vanhoja puita; mietin vain, että näinkö nopeasti se 5 viikkoa on mennyt? Hieman epätodellinen olo, että nytkö tää loppuu ja mä lähden oikeasti kotiin...No vielä on onneksi perjantaipäivä aikaa käydä ostamassa sen matkalaukku ja pakata...:D
Meillä oli sovittuna kyläily Idan luona, jonne samaan majapaikkaan oli maanantaina tullut Suomesta yksi uusi tyttö. Hän opiskelee kampaajaksi ja oli luvannut leikata mun ja vuokraemäntäni hiukset, ihan harjoittelumielessä. Ida oli leiponut omenapiirakkaa, joka paistui sillä aikaa, kun meiltä lyheni hiukset. Tulipas taas kevyempi ja ilmavampi olo päähän :D Siellä me istuttiin jonkun aikaa ja juteltiin kaikenlaista...ja tietysti syötiin sitä omenapiirakkaa, kermavaahtoa lisukkeena...
Me kotiuduttiin sitten vähän ennen yhdeksää ja meillä oli päivällinen odottamassa, mikä maistuikin tosi hyvältä. Viimeinen yhteinen ateria täällä. Hengailin vielä tovin alakerrassa perheen tytön kanssa, mitattiin häneltä verenpaine, joka oli työlästä, koska uuden mittarin toimimattomuus kummastutti ja loppujen lopuksi kekkasin, että laturin valittava volttimäärä oli liian alhainen ja kun löydettiin sopiva (9 v) niin johan alkoi mittari toimimaan. Paineet oli kohdillaan, mä sanoin hyvät yöt ja lähdin yläkertaan. Kello on nyt vähän vajaa yksi, alan kohta nukkumaan. Viimeinen yö tässä ihanassa huoneessa <3
Oli ihan erilainen tunne heti aamusta, kun tiesin, että olen siellä enää tämän päivän. Kävin "ostoksilla" talon omassa pikku puodissa ja kantamukset senkun lisääntyi... :D Enkä ole tosiaan edes pakannut, koska mä tartten sen yhden matkalaukun ja sen haen huomenna. Mulla siinä kauaa mene kun heitän nämä kamani läjään ;) Meidän lento lähtee Amsterdamista 20.35 paikallista aikaa eli Suomessa on kello silloin tuntia enemmän eli 21.35. Takaisin tähän päivään...
Olin aamulla puutöissä ja siellä oli kivan vähän porukkaa; auttelin samaa miestä kun eilenkin ja saatiin autoja vähän valmiimmaksi :) Kahvit juotiin niinkuin aina, mutta lumi ei tehnyt enkeliä eteiseen ja sain nauraa niinkuin yleensäkin. Sitä on tullut tehtyä tuolla kyllä kiitettävästi ja hyvä niin. Sen mä kyllä huomaan, että miesten kanssa on useimmin sellaista vitsailua ja nauramista enemmän kuin naisten kanssa; toki on sielläkin, mutta aika velikultia ovat miehet tuolla. Pojat ovat ikuisesti poikia tai jotain semmoista :D
Lounaalla totesin olevani tyytyväinen, ettei mun tartte enää syödä nuudeleita, joita mä oon nyt viis viikkoa lounaaksi syönyt leivän kera, päälle banaani tai appelsiini..En syö niitä vähään aikaan :D Sain yhdeltä naiselta pienen lahjapussin: hän oli itse tehnyt sellaisen pienen taulun mulle, se oli tosi suloinen ja olin tosi otettu ja kiitollinen.
Lounaan jälkeen aloin pelaamaan muutaman asiakkaan kanssa Rummikubia: olen oppinut sen ja yhden toisen uuden pelin...Sitten hain kamerani, otin muutamia valokuvia ja oli aika siirtyä lichte handveerdigheitin puolelle. Mulla on kamerassa kuvia sieltä Kinderdijkin tuulimyllyalueelta ja näytin niitä "piirtäjä"miehelle, joka on siellä viettänyt lapsuutensa. Sen miehen kanssa on ollut kiva jutella, se on nähnyt paljon maailmaa ja hirmu hyvä piirtämään yms. Näin sen hienon mosaiikkityön valmiina kehyksineen, se oli kyllä zo mooi :) Iltapäiväkahvit, jonka jälkeen tein itselleni pari sukunimikylttiä ulko-oveen: halusin kokeilla sellaista puunkoristelupoltinta (en nyt muista mikä sen oikea nimi on) ja olin aina nuuhkinut sitä tuoksua, koska se muistutti puilla lämmitettävää saunaa :) Eräs nainen halusi itselleen samanlaisen, joten tein hänellekin sellaisen, mutta etunimellä.
Oli aika lähteä eteiseen, sitäkin viimeistä kertaa ja siinä sitten hyvästelin asiakkaita, katselin kun he yksi kerrallaan haettiin ja eteinen hiljeni. Mulle tuli tosi haikea olo ja sitten katsahdin ulos ovesta, jotka ovat lasiset ja talon edessä on sellainen kivinen paalu, noin metrin korkea. Silmiini osui siinä oleva sydän ja ihmettelin, miten en ollut aiemmin huomannut sitä? Tai sitten en vaan muista sitä. Se näkyi niin selvästi ja mulle tuli sellainen olo, että kaikki on hyvin ja this is it. Hyvästelin työntekijät, mutta tutoriani en nähnyt, joten lähdin bussipysäkille.
Bussissa istuessani sitten katsoin, että sisään tuleekin mun tutorini ja hän sanoi kuskille, että hän tuli vaan tuomaan lahjan tuolle naiselle kun olin kerennyt lähteä :D Siinä me sitten keskellä bussikäytävää kolminkertaisin poskisuudelmin kiitimme toisiamme ja mä ilahduin kovasti. Hän oli hypännyt autoon ja just kerkes sinne bussiin ennen kuin se lähti. Viimeiset vilkutukset ja sinne jäi. Katselin jo tutuksi tulleita maisemia ja varsinkin noita ihania vanhoja puita; mietin vain, että näinkö nopeasti se 5 viikkoa on mennyt? Hieman epätodellinen olo, että nytkö tää loppuu ja mä lähden oikeasti kotiin...No vielä on onneksi perjantaipäivä aikaa käydä ostamassa sen matkalaukku ja pakata...:D
Meillä oli sovittuna kyläily Idan luona, jonne samaan majapaikkaan oli maanantaina tullut Suomesta yksi uusi tyttö. Hän opiskelee kampaajaksi ja oli luvannut leikata mun ja vuokraemäntäni hiukset, ihan harjoittelumielessä. Ida oli leiponut omenapiirakkaa, joka paistui sillä aikaa, kun meiltä lyheni hiukset. Tulipas taas kevyempi ja ilmavampi olo päähän :D Siellä me istuttiin jonkun aikaa ja juteltiin kaikenlaista...ja tietysti syötiin sitä omenapiirakkaa, kermavaahtoa lisukkeena...
Me kotiuduttiin sitten vähän ennen yhdeksää ja meillä oli päivällinen odottamassa, mikä maistuikin tosi hyvältä. Viimeinen yhteinen ateria täällä. Hengailin vielä tovin alakerrassa perheen tytön kanssa, mitattiin häneltä verenpaine, joka oli työlästä, koska uuden mittarin toimimattomuus kummastutti ja loppujen lopuksi kekkasin, että laturin valittava volttimäärä oli liian alhainen ja kun löydettiin sopiva (9 v) niin johan alkoi mittari toimimaan. Paineet oli kohdillaan, mä sanoin hyvät yöt ja lähdin yläkertaan. Kello on nyt vähän vajaa yksi, alan kohta nukkumaan. Viimeinen yö tässä ihanassa huoneessa <3

























