Tuntuu hieman epätodelliselta, että nyt on tosiaan viimeinen viikonloppu, jonka täällä vietän tällä erää. Kun mä katselen tässä sängyssäni ulos ikkunasta, näen lehtipuun, palan taivasta ja talojen kattoja; jotenkin rauhoittava maisema ja tullut jo hyvin tutuksi. En haluaisi lähteä; en ihan vielä, mutta lapsia on kova ikävä eikä ajatus kesäloman alkamisesta, ystävien näkemisestä ym.tunnu yhtään huonolta vaihtoehdolta. Täällä on ollut ihan huippuhienoa ja olen tosi onnellinen, että pääsin tänne <3
Perjantaina oli ihana nukkua aamulla ja juoda aamukahvit rauhassa: täällä se vielä on rentouttavampaa, kun kotona, koska mulla ei ole ns.mitään kodinhoidollisia velvollisuuksia täällä ja kotonahan niitä on aina eli voin täällä vain nauttia kustakin hetkestä. Carpe Diem on helpompi toteuttaa :)
Käytiin perjantaina torilla ja supermarketissa, joissa on muuten täällä ihan hirmuisesti valikoimia ja mulla aina kestää tehdä ostoksia, koska valinnanvaraa on totuttua enemmän. Lähi-Alepa ei paljoa vaihtoehtoja tarjoa ja siellä asioiminen sujuu huomattavasti nopeammin :D Täällä on myös paljon paistoa vaille valmiita tuotteita: niin liha-, kana- kuin kasvisvalmisteitakin eli mm. pihvosia ja kaikenlaisia pyöryköitä, ei siis eineksiä.
Torilla oli hauska käydä, kun etsin kaalia aikomuksenani tehdä tänään kaalilaatikkoa, enkä muistanut mikä on kaali englanniksi. Vuokraemäntäni yritti kysyä torimyyjältä ja mä yritin selittää molemmille, että mitä mä tarkoitan :D Sitten oltiin jo jäljillä, mutta torilta sitä ei löytynyt, mutta supermarketista löysin :D Ohraryynejä en kyllä löytänyt, joten joudun tyytymään riisiin. Olis ehkä pitänyt alkaa jo aikaisemmin etsiä sitä ohraa: luulisi, että jostain sitä saa täältäkin?! No joka tapauksessa kaalilaatikkoa tänään valmistan ja Idakin on tulossa syömään, mokkapalat mukanaan, joten saadaan jälkkäriäkin...
Perjantai sujui rauhallisesti, olin itseksenikin täällä jonkin aikaa. Eilen eli lauantaina lähdin aamupäivällä keskustaan, missä tapasin Idan, tai tarkemmin sanottuna, hän löysi minut yhdestä kaupasta: en tiedä miten, mutta sinne tulla tupsahti ja sanoi aina kun hän näkee mut jossain, mä juttelen jonkun kanssa :D Ostin sellaisesta Intia-kaupasta turkoosin päiväpeiton ja rupesin juttelemaan myyjän/myyjien kanssa ja lopuksi sain elokuvasuosituksen Untouchable; täytyy katsoa se. Täällä on tosi helppo jutella ihmisten kanssa: siis niin, ettei se ole mitään yksinpuhelua :D En tiedä milloin musta on tullut niin kova puhumaan?? Enhän mä toki aina jaksa puhua ja välillä sosiaalisuus väsyttää, jolloin haluan olla omissa oloissani, mutta noin pääsääntöisesti mä taidan puhua aika paljon..hmm. :D
Ostelin eilen paljon tuliaisia: ihania kauppoja, mistä löytyy vaikka mitä kaikkea kivaa. Joitain juttuja täältä saa paljonkin edullisemmin kuin Suomesta, vaatteet ja kengät taitaa olla suht samanhintatasoisia. Nyt mulla on kyllä niin monta kassillista viemisiä, etten taida enempää voida ostella mitään..paitsi sen uuden matkalaukun :D
Aurinko on tänään pysytellyt piilossa: eilen oli oikein kiva, kun se paistoi ja oli oikein lämminkin, tuli ihan KESÄ mieleen :D Taitaa käydän niin, että mä lähden Kylmästä lämpimään :D (feat.Jukka Poika)
Perjantaina oli ihana nukkua aamulla ja juoda aamukahvit rauhassa: täällä se vielä on rentouttavampaa, kun kotona, koska mulla ei ole ns.mitään kodinhoidollisia velvollisuuksia täällä ja kotonahan niitä on aina eli voin täällä vain nauttia kustakin hetkestä. Carpe Diem on helpompi toteuttaa :)
Käytiin perjantaina torilla ja supermarketissa, joissa on muuten täällä ihan hirmuisesti valikoimia ja mulla aina kestää tehdä ostoksia, koska valinnanvaraa on totuttua enemmän. Lähi-Alepa ei paljoa vaihtoehtoja tarjoa ja siellä asioiminen sujuu huomattavasti nopeammin :D Täällä on myös paljon paistoa vaille valmiita tuotteita: niin liha-, kana- kuin kasvisvalmisteitakin eli mm. pihvosia ja kaikenlaisia pyöryköitä, ei siis eineksiä.
Torilla oli hauska käydä, kun etsin kaalia aikomuksenani tehdä tänään kaalilaatikkoa, enkä muistanut mikä on kaali englanniksi. Vuokraemäntäni yritti kysyä torimyyjältä ja mä yritin selittää molemmille, että mitä mä tarkoitan :D Sitten oltiin jo jäljillä, mutta torilta sitä ei löytynyt, mutta supermarketista löysin :D Ohraryynejä en kyllä löytänyt, joten joudun tyytymään riisiin. Olis ehkä pitänyt alkaa jo aikaisemmin etsiä sitä ohraa: luulisi, että jostain sitä saa täältäkin?! No joka tapauksessa kaalilaatikkoa tänään valmistan ja Idakin on tulossa syömään, mokkapalat mukanaan, joten saadaan jälkkäriäkin...
Perjantai sujui rauhallisesti, olin itseksenikin täällä jonkin aikaa. Eilen eli lauantaina lähdin aamupäivällä keskustaan, missä tapasin Idan, tai tarkemmin sanottuna, hän löysi minut yhdestä kaupasta: en tiedä miten, mutta sinne tulla tupsahti ja sanoi aina kun hän näkee mut jossain, mä juttelen jonkun kanssa :D Ostin sellaisesta Intia-kaupasta turkoosin päiväpeiton ja rupesin juttelemaan myyjän/myyjien kanssa ja lopuksi sain elokuvasuosituksen Untouchable; täytyy katsoa se. Täällä on tosi helppo jutella ihmisten kanssa: siis niin, ettei se ole mitään yksinpuhelua :D En tiedä milloin musta on tullut niin kova puhumaan?? Enhän mä toki aina jaksa puhua ja välillä sosiaalisuus väsyttää, jolloin haluan olla omissa oloissani, mutta noin pääsääntöisesti mä taidan puhua aika paljon..hmm. :D
Ostelin eilen paljon tuliaisia: ihania kauppoja, mistä löytyy vaikka mitä kaikkea kivaa. Joitain juttuja täältä saa paljonkin edullisemmin kuin Suomesta, vaatteet ja kengät taitaa olla suht samanhintatasoisia. Nyt mulla on kyllä niin monta kassillista viemisiä, etten taida enempää voida ostella mitään..paitsi sen uuden matkalaukun :D
Aurinko on tänään pysytellyt piilossa: eilen oli oikein kiva, kun se paistoi ja oli oikein lämminkin, tuli ihan KESÄ mieleen :D Taitaa käydän niin, että mä lähden Kylmästä lämpimään :D (feat.Jukka Poika)




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti