Piirustuksia & nitistetty muurahainen
Aivan mahtava olo taas, kun lähdin töistä, siis ne ihmiset saa mut niin hyvälle tuulelle ja musta tuntuu, että mä tuon myös heille uuden tuulahduksen, from Finland :D Litmanen :D
Aamukahvilla oltiin siinä pöydän ääressä ja näin muurahaisen kipittelevän siinä valkealla pöydällä, yksi asiakas meinasi nitistää sen ja sanoi, please, don't do that...it won't hurt you, let it go. Sekin muurahainen taisi olla eksyksissä...Nainen ei nitistänyt sitä, mutta sitten se onneton muurahainen meni sen tarjottimen toiselle puolelle ja ennenkuin huomasinkaan, eräs toinen nainen liiskasi sen, ja sillä oli kauhean hauskaa; en tiedä nauroiko se sille, että se liiskasi sen vai sille, että mä en olis halunnut sen muurahaisen kuolevan :D Mene ja tiedä. Se on sellainen nainen, joka nauraa ihan koko ajan; tosi mukava ja vähän höpsö ja nauraa aina.
Aamupäivän vietin taas puutöissä, tein yhden miehen kanssa sellaista kahden istuttavaa penkkiä; viimeksi oli yhden hengen penkki :) Pääsin uuteen laitteeseen käsiksi eli piti porata reiät sellaisten centin leveiden puukappaleiden päihin. Puutappeja, saha, mitta, timpurin kynä ja liimaa, puiden lisäksi tietysti. Sitä liimaa sitten revin iltapäivällä hiuksistani: ihmettelin mikä ihmeen möykky mulla on päässä ja kas, se oli siitä liimaa, jota mulla oli sormet ja kädetkin täynnä. Viimeksi laitoin liian vähän liimaa niin ajattelin nyt tursutella sitä ihan kunnolla :
Kahvitauolla taas herkuteltiin: minisuukkoja ja ne oli kyllä Brunbergin suukkoihin verrattuna toooosi makeita, oikein äklömakeita. Yksi mies, joka niitä antoi muille teki sellaisen jäynän toiselle miehelle, kun se ojensi kätensä pöydän yli ottaakseen vastaan sen makean mollukan, niin se mies länttäsi sen niin sen toisen käteen, että se murskaantui ja se mies joutui nuolemaan koko käden :D Kukaan ei ollut moksiskaan, ne vaan nauroi ja mäkin nauroin, koska se oli niin huvittava tilanne...
Aika meni nopeasti, kun sai itse tehdä jotain ja pian olikin ruokatauon aika. Iltapäivällä olin kevyissä käsitöissä ja olin aiemmin nähnyt erään miehen (jonka kanssa mulla on ollut tapana jutella tosi paljon) ja hän sanoi, että hänellä on nyt minulle piirustuksia...
 |
| Rotterdam |
Olin kerran sanonut hänelle, että voisikohan hän piirtää mulle jonkun piirustuksen ennen kuin lähden; sain häneltä kolme aivan upeaa piirustusta, jotka päätyvät kotona kyllä kehyksiin seinälle!! Olin niin otettu, etten oikein saanut sanaa suusta...Juttelin hänen kanssaan taas pitkään ja katselin, kun hän teki mosaiikkitauluaan: se on kaunis meriaiheinen ja toivon, että se valmistuu ennen lähtöäni, jotta näen sen valmiina. Hieno päivä, iltapäivän lopuksi olin avustamassa takkien kanssa pariin uuteen mieheen tutustuin, joista toinen ei juuri englantia puhunut, mutta tunnistin Litmasen, kun sanoin tulevani Suomesta :D Tuntuu, että en ole turhaan täällä: ihan mahtava kokemus kaikinpuolin ja onneksi vielä on puolet jäljellä <3 Wel je rousten :)
 |
Groningen
|
 |
| Molenaasgraaf |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti