Niin oli aika hurahtanut, että oli edessä tavaroiden pakkaus ja huoneen luovutus: Ida oli lähtenyt jo aikaisin aamulla Dordrechtiin. Mä jätin reppuni ja kassini hotellin huomaan ja lähdin Rijksmuseumiin Museumpleinille. Jotain ihmeellistä: aurinko alkoi paistamaan, ei sitä kauaa kestänyt, mutta ilma oli lämmin muuten. Täällä on ollut suhteellisen viileää ja sateista viime aikoina. Kävin ensin syömässä aamiaisen ja sitten lähdin museolle: valtava aukio, missä oli kahviloita ja museokauppa, puistoalue ja tietenkin paikallisia tuliaisia myyviä putiikkeja.
Van Goghin ihania töitä, ostin muutaman kortin ja kuvan sekä tietysti jääkaappimagneetteja ja sen sellaista :D Aurinko tosiaan teki kaikesta vielä kauniimpaa <3 Mulla oli lippu museoon jo valmiina, joten luulin, ettei mun tarvitse jonottaa mihinkään, mutta ulkojonossa piti olla niinkuin muutkin, mutta sisällä pääsin suoraan näyttelyyn.

Olin vajaa 5 h museossa ja tunsin lähtiessäni pois, että olin ollut jossain ihan toisessa maailmassa. Oikeastaan mun ensimmäinen "oikea" taidenäyttelykokemus ja olin täysin myyty, todella vaikuttava kokemus <3 Se tuntuu vieläkin hieman epätodelliselta, että olin siellä. Sinne on päästävä uuudestaan :) Osan katsoin kiireellä läpi, koska sinne tuli kauhea ryysis ja mulla alkoi olemaan sellainen olo, että nyt pitää päästä ulos välillä. Suosittelen ehdottomasti käymään, vaikka vain jo sen takia retki Amsterdamiin on todella kannattava <3 Siellä oli siis eri osastoja: Aasian paviljonki, kokoelmia, eri vuosisatoja ja eri taiteen aikakausia. Mä en ole mikään modernin taiteen ystävä, joten tuolla oli juuri niitä "oikeita" maalauksia, jotka ovat aivan huikeita ja joita on tehty tunteella jokaista yksityiskohtaa myöten. Kävin vegepurilaisella ja kahvilla, ostin lisää tuliaisia ja lähdin hakemaan hotellilta tavaroitani. Sieltä asemalle ja Dordrechtiin vievään junaan: olin tosi väsynyt, mutta ah niin onnellinen <3 Mahtava päivä, upea viikonloppu!!
Aloitin sisääntulo- kerroksesta ja Aasian paviljongista. Intia on ollut Hollannin kiinnostuksen kohde, ensin kauppatavaramaana, sitten sen taiteen johdosta. Mä oon ihmetellytkin, kun täällä on Buddha-patsaita pihoilla ja tavaratalossa oli oikein oma Buddha-osasto :) Ehkä se juontaa tuolta taiteesta.....Mulla oli siis kamera mukana ja otin noin nelisensataa kuvaa, ilman salamaa piti kuvata.
Olin vajaa 5 h museossa ja tunsin lähtiessäni pois, että olin ollut jossain ihan toisessa maailmassa. Oikeastaan mun ensimmäinen "oikea" taidenäyttelykokemus ja olin täysin myyty, todella vaikuttava kokemus <3 Se tuntuu vieläkin hieman epätodelliselta, että olin siellä. Sinne on päästävä uuudestaan :) Osan katsoin kiireellä läpi, koska sinne tuli kauhea ryysis ja mulla alkoi olemaan sellainen olo, että nyt pitää päästä ulos välillä. Suosittelen ehdottomasti käymään, vaikka vain jo sen takia retki Amsterdamiin on todella kannattava <3 Siellä oli siis eri osastoja: Aasian paviljonki, kokoelmia, eri vuosisatoja ja eri taiteen aikakausia. Mä en ole mikään modernin taiteen ystävä, joten tuolla oli juuri niitä "oikeita" maalauksia, jotka ovat aivan huikeita ja joita on tehty tunteella jokaista yksityiskohtaa myöten. Kävin vegepurilaisella ja kahvilla, ostin lisää tuliaisia ja lähdin hakemaan hotellilta tavaroitani. Sieltä asemalle ja Dordrechtiin vievään junaan: olin tosi väsynyt, mutta ah niin onnellinen <3 Mahtava päivä, upea viikonloppu!!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti