torstai 23. toukokuuta 2013

Moussakaa & suklaakeksejä


Töissä on jo muutama asiakas kysynyt, että onko tämä viimeinen viikkoni täällä..ei ole, onneksi; vielä on ensi viikko. Vähän jänskättää: 4 työharjoittelupäivää jäljellä...Eilinen ja tämä päivä (ke ja to) ovat olleet hyvin maukkaita; olen ollut molempina päivinä leipomassa keksejä, eilen suklaakeksejä, tänään kokeiltiin ihan uutta reseptiä kookoskeksien muodossa, zo lekker <3 Täällä tulee kyllä syötyä noita keksejä harva se päivä, kun joku on aina tarjoamassa jotain tai sitten on itse leipomassa ja niitähän ei voi olla syömättä..Keskiviikkona olin lisäksi puutöissä aamupäivän, tänään kevyissä käsitöissä iltapäivän. Eräs asiakas sai sen hienon mosaiikkityön kehyksiä vaille valmiiksi ja siitä tuli todella hieno. Se on meriaiheinen työ. 
Nopeasti meni molemmat päivät. Tänään eräs asiakas tuli aamulla ja olin siinä jacket servicessä, toivoteltiin goede morgenit ja jotain häneltä kysyin; en muista nyt enää mitä niin hän vastasi ja sanoi mulle, että now that I saw you, my day is perfect :) Se on aivan ihana mies, aina puhuttelee mua nimellä ja kyselee kovasti Suomesta jne. Huumorimiehiä, vaikka vähän totisenoloinen ilmeeltään: aivan ihana, sanoin hänelle, että nyt sinä teit mun päivästä täydellisen :) 
Eilen eräs asiakas kysyi, että onko mulla postimerkkejä enkä heti älynnyt, että mitä hän tarkoitti :D Onneks mulla sattui olemaan kaksi suomalaista ruusuaiheista postimerkkiä lompakossa; hän sai toisen kokoelmiinsa. Leikkasin irti hänelle myös kahdesta tänne saamastani kirjeestä leimatut postimerkit ja annan ne hänelle ensi viikolla. Tänään iltapäivällä eräs nainen, jolle olen opettanut minä rakastan sinua-sanoi minulle, että you are lovely woman :) Ja hän lisäsi vielä hollanniksi, että hän myös tarkoittaa sitä (se mun piti vaan käännättää, koska en ymmärtänyt mitä hän tarkoitti, eikä hän osannut sanoa sitä englanniksi). Puheen tuottaminen on hänelle todella vaikeaa, joten en kyllä edes epäillyt hänen sanojaan <3 Opin pelaaman Rummigubia tänään (tai joku sen tapainen nimi), hauska peli, jota on kiva asiakkaiden kanssa pelata lounaan jälkeen.
Olin sopinut Idan kanssa, että näkisimme töiden jälkeen keskiviikkona ja meninkin keskustaan suoraan töistä, tarkoitus oli mennä DeWitte Haen-nimiseen ravintolaan, jossa työskentelee ns.vajaakuntoisia ihmisiä. Se oli kuitenkin jo mennyt kiinni, joten jouduimme valitsemaan toisen paikan. 
Olin huomannut jo aiemmin kaksi kreikkalaista ravintolaa ja ne olivat molemmat samalla kadulla, menimme toiseen, Olympiadiaan. Siellä ei ollut muita ja yllätyksemme luoksemme tuli mies, joka "arvasi", että olemme Suomesta ja heti alkoi lausumaan suomenkielisiä sanoja ja lauseita :D
Kävi ilmi hänen kanssaan jutellessamme, että hän oli syntyjään kreikkalainen, ja on ollut 26v Hollannissa; tavalliseen tapaan kuvioon liittyi rakkaus eli on naimisissa hollantilaisen naisen kanssa. Oikein mukava mies ja oli ilahtunut, kun juttelimme hänen kanssaan pitkän tovin ennen lähtöämme ja hän kehui suomalaisia turisteja Agios Nikolaoksessa.
 Kuulema ruotsalaiset ja suomalaiset ovat todella ystävällisiä ja mukavia; hänellä oli  vain positiivista sanottavaa, mikä oli tietysti ihan mukava kuulla. Söimme viininlehtikääryleitä, salaattia, tsatsikia, moussakaa ja tietysti Ouzoa, alku-ja jälkipalaksi :D Rakia ei ollut, mutta Ouzokin oli ihan hyvää ruoan päälle varsinkin. Todella hyvää moussakaa oli ja oikein viihtyisä ravintola. Hyvillä mielin ja massu täynnä tulin majapaikkaani ja tähän niin ihanaan huoneeseeni ja menin aikaisin nukkumaan. 
Tänään eli torstaina täällä satoi vettä, paistoi aurinko, satoi vettä, paistoi aurinko: vuorotellen...Mutta kylmä, tänään meni jo varmaan alle kymmeneen asteeseen: aamulla hengitykseni höyrysi kun lähdin töihin...Talviko tänne on tulossa?!! Paikalliset ovat ihmeissään, koska täällä ei ole näin kylmää ollut iäisyyksiin tähän aikaan vuodesta ja vaikka sää normaalistikin vaihtelee, on se kuitenkin jo paljon lämpimämpi. Ilmastonmuutos, se näkyy ja tuntuu joka kolkassa.
Huomenna alkaa siis viimeinen viikonloppu täällä: tarkoitus mennä torille ja lauantaina vähän kauppoja katselemaan. Näin yhden punaisen ison matkalaukun, jonka ajattelin ostaa, koska toi mikä mulla on mukana, on tosi vanha, painava ja hankala vedettävä, vaikka siinä pyörät onkin. 
Yritän ottaa kaiken irti viimeiseen asti ja olen kyllä jo hieman haikein mielin, mutta jäähyväisten aika on onneksi vasta ensi viikolla <3

P.S Täällä syödään leivän lisäksi tosi paljon keksejä ja kakkuja :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti