tiistai 28. toukokuuta 2013

Windmolens in Kinderdijk

Ihana herätä aurinkoiseen aamuun, pääkipukin oli laantunut. Otin oman kamerani mukaan tänään; tahdon ottaa kuvia muistoksi. Kaikki keneltä kysyin, halusivat olla kuvattavana ja tosi hyvin onnistui kuvat, he osaavat olla kameran edessä jotenkin tosi luonnollisesti. Luvan kanssa tietenkin kuvia otin enkä julkaise niitä missään, ne jäävät minulle muistoksi <3

Katselin tänään myös vähän mitä ostaisin tuolta, koska haluan osaltani tukea heidän toimintaansa ja sen jatkumista. Toimistoon tehdystä kaupasta on muotoutunut aivan ihana pikku putiikki. 

Olin aamupäivän taas puutöissä ja tein erään miehen kanssa, jota ennenkin olen autellut, puisia autoja (tai lähinnä niiden pohjia ehdittiin tekemään), joita en valitettavasti valmiina välttämättä näe. Mutta meillä oli tosi hauskaa tehdessämme :) Kahvit päästiin juomaan ulos (niin kuin eilenkin) ja oli tosi lämmintä. Lounaan jälkeen menin ulos ja otettiin kuvia siellä muutaman asiakkaan kanssa. Yksi oli se nainen, joka antoi eilen mulle sen kirjeen ja hänellä oli laatikossa kaikkia erilaisia simpukoita, kotiloita ym.mitä hän on kerännyt jostain rannalta. Otin niistäkin kuvia ja lupasin lähettää niitä hänelle. 

Iltapäivän vietin kevyissä käsitöissä, missä juttelin erään miehen kanssa tuulimyllyistä yms. Kerroin hänelle, että olen menossa katsomaan tuulimyllyjä tänään. Huomenna voin näyttää hänelle kuvia sieltä. Upea paikka ja jos oikein ymmärsin, mies on syntynyt siinä läheisessä pikkukaupungissa. 

Mulla oli myös arviointikeskustelu päivän päätteeksi ja se meni hyvin, tai mun mielestä tosi hyvin, mutta mulla ei kertakaikkiaan ole mitään negatiivista sanottavaa tästä harjoitteluajasta. No okei, sää olis voinut olla parempi :D Se onkin ainoa, joten aika hyvin vai mitä?? Uskon, että saan tästä paljon myös tulevaisuutta varten, mutta tällä hetkellä mä elän niin täällä hetki kerrallaan, että sen aika tulee sitten myöhemmin. 

Söimme päivällisen ja lähdimme ajamaan Kinderdijkiin tuulimyllyjä katsomaan. Hieno paikka kaikkinensa, vähän eri kokoisia myllyjä: aika monessa oli asukkaita ja olisi kyllä mahtavaa nähdä millaisia asuntoja niistä mahtaa olla. Täällä on niin kauniita taloja ja pihoja, että niitä ei voi kun ihailla.

Taivas oli hienon värinen ja kun lähdimme, aurinko näkyi pilvien takaa kirkkaan oranssinpunaisena pallona, mutta valitettavasti olimme jo autossa enkä saanut sitä kuvattua :)
Ajomatkalla molempiin suuntiin näkyi myös paljon lehmiä ja lampaita, pari hevostakin. Kuulin käen kukkuvan myllyillä, sammakot kurnutti, sorsat ja hanhet kvaakatti, linnut pitivät omaa konserttiaan ja loppumatka me oltiinkin hiljaa; ihailtiin vaan kauniita maisemia, myllyjä ja taivasta. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti