Maandag, toinen viikko lähti käyntiin. Goede morgenin toivottaminen sujuu jo hieman uskottavammin :D Tein aamulla narikkahommia, kahvittelun jälkeen kevyiden käsitöiden pariin ja kahvitauko sitten aamupäivällä vietettiinkin ulkona. +21 astetta tuntui tosi lämpimältä, koska ei tuullut yhtään. Niin kaunis ympäristö on kyllä todella mahtavaa, täkäläiset ovat selkeästi jo tottuneet maisemiinsa, etteivät niin välttämättä näe sitä samoin, kun joku muu uusin silmin.

Tapasin uusia työntekijöitä taas tänään,
joista toisen kanssa juttelimme tosi pitkään ja hän oli kovin kiinnostunut Suomesta; he ovat menossa kesällä Tanskaan ja hänen isänsä haluaisi käydä Suomessa, kehotin toki heitä vierailemaan Helsingissä, kun kerran sinne likelle matkustavat.
Huomasin, että itselläni on aika vähän positiivista kerrottavaa Suomesta: liekö siksi, että olen ollut niin kauan siellä enkä näe niitä? Sauna nyt on ihan ykkönen ja Suomen luonto on kaunis, toisella tavalla kuin esim.täällä. Ihmiset sitten..hmm...ehkä se kärjistyy kun täällä on ihmiset paljon ystävällisempiä ja avuliaampia, että ajattelen suomalaisia sellaisina mölliköinä, jotka ei turhan usein hymyile tai sano ystävällistä sanaa, edes takaisin.
Omia virheellisiä käsityksiä? Voivat olla, koska Suomessakin on erilaisia ihmisiä eri paikoissa ja Helsingissä koko ikäni asuneena, esim.Itä-Suomessa asuvat ovat paljon leppoisampia eikä niin turhan kireitä. Onhan Suomessa hyvä sosiaaliturva, mutta ikäväkseni joudun toteamaan, että yhteiskunnassa on hyvin kylmettyneet arvot nykyään. Kai se riippuu siitäkin, millaisia arvoja itsekukin pitää tärkeinä?! Tässä kohdassa tietysti kyse on sellaisesta yleisestä ilmapiiristä.
Siinä varmaan tämän päivän vakavammat pohdinnat :)
Työharjoittelussa iltapäivä meni tietokonehuoneessa, joka olikin melkein tupaten täysi. Yksi asiakas ojensi luurinsa minulle ja hän kuunteli Roxy Musicin yhtä kappaletta; en muista enää sen nimeä, mutta se oli tuttu jostain kasariajoilta. Siinä tulikin mieleeni, että musiikkia tuolla ei muutoin kuule, jokainen voi koneella ollessaan kuunnella kuulokkeilla haluamaansa musiikkia.
No toisaalta, ne kyllä laulavat ihan itsekin ja on siellä Jooga-huoneessa ainakin piano, rummut ja varmaan kitaroitakin. Tunsin itseni erittäin hyödylliseksi, koska toimistotöitä tehneenä tieto-ja kopiokoneet yms.on tuttuja ja sain tehtäväkseni ottaa muutamia kaksipuoleisia kopioita :D Hassuja asioita sitä tuleekin mieleen. Asiakas oli erittäin kiitollinen ja tyytyväinen, joten minäkin olin :) Sitten taas narikkahommiin ja sain yhden keksin eräältä ihanalta naiselta ja lakritsia eräältä vanhalta mieheltä :)
Toivottelimme Dui duit ja pikkuhiljaa työpäivä alkoi olla ohi.
Hyvä päivä kaikenkaikkiaan ja vaikka välillä on kova ikävä niin olen äärettömän onnellinen, että saan olla täällä <3

Tapasin uusia työntekijöitä taas tänään,
joista toisen kanssa juttelimme tosi pitkään ja hän oli kovin kiinnostunut Suomesta; he ovat menossa kesällä Tanskaan ja hänen isänsä haluaisi käydä Suomessa, kehotin toki heitä vierailemaan Helsingissä, kun kerran sinne likelle matkustavat.
Huomasin, että itselläni on aika vähän positiivista kerrottavaa Suomesta: liekö siksi, että olen ollut niin kauan siellä enkä näe niitä? Sauna nyt on ihan ykkönen ja Suomen luonto on kaunis, toisella tavalla kuin esim.täällä. Ihmiset sitten..hmm...ehkä se kärjistyy kun täällä on ihmiset paljon ystävällisempiä ja avuliaampia, että ajattelen suomalaisia sellaisina mölliköinä, jotka ei turhan usein hymyile tai sano ystävällistä sanaa, edes takaisin.
Omia virheellisiä käsityksiä? Voivat olla, koska Suomessakin on erilaisia ihmisiä eri paikoissa ja Helsingissä koko ikäni asuneena, esim.Itä-Suomessa asuvat ovat paljon leppoisampia eikä niin turhan kireitä. Onhan Suomessa hyvä sosiaaliturva, mutta ikäväkseni joudun toteamaan, että yhteiskunnassa on hyvin kylmettyneet arvot nykyään. Kai se riippuu siitäkin, millaisia arvoja itsekukin pitää tärkeinä?! Tässä kohdassa tietysti kyse on sellaisesta yleisestä ilmapiiristä.
Siinä varmaan tämän päivän vakavammat pohdinnat :)
Työharjoittelussa iltapäivä meni tietokonehuoneessa, joka olikin melkein tupaten täysi. Yksi asiakas ojensi luurinsa minulle ja hän kuunteli Roxy Musicin yhtä kappaletta; en muista enää sen nimeä, mutta se oli tuttu jostain kasariajoilta. Siinä tulikin mieleeni, että musiikkia tuolla ei muutoin kuule, jokainen voi koneella ollessaan kuunnella kuulokkeilla haluamaansa musiikkia.
No toisaalta, ne kyllä laulavat ihan itsekin ja on siellä Jooga-huoneessa ainakin piano, rummut ja varmaan kitaroitakin. Tunsin itseni erittäin hyödylliseksi, koska toimistotöitä tehneenä tieto-ja kopiokoneet yms.on tuttuja ja sain tehtäväkseni ottaa muutamia kaksipuoleisia kopioita :D Hassuja asioita sitä tuleekin mieleen. Asiakas oli erittäin kiitollinen ja tyytyväinen, joten minäkin olin :) Sitten taas narikkahommiin ja sain yhden keksin eräältä ihanalta naiselta ja lakritsia eräältä vanhalta mieheltä :)
Toivottelimme Dui duit ja pikkuhiljaa työpäivä alkoi olla ohi.
Hyvä päivä kaikenkaikkiaan ja vaikka välillä on kova ikävä niin olen äärettömän onnellinen, että saan olla täällä <3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti