Aika jännää, että mä oon ollut täällä vajaa viikon ja musta tuntuu, kun olisin ollut jo iäisyyden poissa kotoa :D Lyhyeen aikaan voi mahtua niin paljon <3
Tosi kiva päivä oli: eka homma oli aktiviteeteistä leipominen, meitä oli ohjaaja sekä 6 asiakasta ja leivottiin keksejä. Se ei ollut mikään hartaushetki vaan todellista hauskanpitoa, en mä tajua miten ne nauraakin niin paljon?! Ne puhuu kaikesta ja ovat jotenkin niin läsnä siinä hetkessä, koska se on niille niin iso juttu, että ne saa olla tuolla, seurustella toisten ihmisten kanssa ja tehdä kaikkea luovaa.
Mä luulin, että suomalaiset ovat kovia juomaan kahvia, mutta noi ne vasta juokin ja niin hyvää, sitten se maito on sellaista ihanaa tummaa kermaista maitoa. Tai sitten ne lypsää vaan ruskeista lehmistä sitä :D
No joo, ruokailun jälkeen siivoilin yhden ohjaajan kanssa toiletit, koska nainen, joka siivoaa, hoitaa keittiön, pesee pyykit etc.on lomalla kaksi viikkoa; muut työntekijät yhdessä tekevät hänen hommansa sillä aikaa. Ohjaaja on tullut kaksi viikkoa sitten Thaimaasta vapaaehtoistyöstä vammautuneiden lasten parista ja oli aivan innoissaan niistä lapsista eikä paikassakaan mitään vikaa ollut, Thaimaassa on kaunista ja silleen ;) Mikäs sinne on helmikuussa lähtiessä :D
Työntekijät ovat suurin osa naisia, pari miestäkin on, mutta mä en varmaan oo kaikkia työntekijöitä edes tavannut vielä. En voi kun ihailla miten hienosti ne on ottaneet mut vastaan <3
Tänään mulla oli tosi mielenkiintoinen ja pitkä keskustelu yhden vanhemman miehen kanssa, joka teki mosaiikkityötä: paljon matkustellut ja innoissaan opetteli suomea :) Me keskusteltiin ummet ja lammet, se oli hyvin charmantti mies muutenkin. Aiemmin ainoastaan yksi nainen on sanonut, että hän osaa suomenkielisiä sanoja, mutta ne ovat rumia...en halunnut edes kuulla niitä.
Sitten oli kaks miestä, jotka kehuivat Suomea, koska Jari Litmanen on sieltä kotoisin :) Osa ei ole Suomesta kuullutkaan, mutta käsittääkseni suurin osa tietää, että se on yksi Euroopan maista ja pohjoisessa :D Niin ja siellä Suomessahan on tosi kylmä..hrr...no joo, onhan siellä kieltämättä, varsinkin talvisin :D
Surullista on se, että EU on leikkaamassa jo ennestään pienennettyjä tukia ja siinä käy niin, että ne, jotka eivät omin neuvoin sinne pääse, eivät pääse sinne lainkaan ja se on ihan kamalaa. Toi paikka on niiden henkireikä ja sittenhän ne vasta huononeekin, kun jää kotiin eikä ole mitään tekemistä eikä kaikilla edes sosiaalisia suhteita muiden ihmisten kanssa. He ovat tuolla kuin kalat vedessä isossa perheessä. Suurin osa tulee minibusseilla sinne ja joillain on matkaa kuitenkin eivätkä he pysty itsenäisesi julkisilla kulkemaan; kaikki eivät pysty siihen fyysisistä syistä, vaikka muuten kykenisivätkin.
Mulla on ekaa kertaa yksinoloilta ja mähän oon täällä kuunnellut Nine Livesiä ihan kunnon voluumilla, sounds great <3
Huomenna Ida tulee vierailulle ja varmaan fillaroidaan täällä, tarkoitus olis tutustua tohon mun duunireittiin, kun sen pääsee puistojen halki n.vartissa. Aamut on vielä kylmiä, mutta eilen oli tosi lämmin päivä ja kovasti vaihtelee toi sää täälläkin.
Mä kyselin onko täällä missään saunaa: jossain vaiheessa mun ON pakko päästä edes kerran saunomaan ja ehkä uimaankin :) Viisi viikkoa saunomatta on mulle aika paha ;)
Huomenna ei ole töitä, joka on ihan fine, koska kyllähän täällä katselemista riittää ja tarkoitus olis käydä vielä monessakin eri paikassa. Belgiassa voisin käydä, Ida on menossa Pariisiin, mutta mua ei nyt se nappaa; olen kaksi kertaa siellä ollut ja onhan se hieno kaupunki, mutta jätän väliin. Lähiseutuja varmaan katsastelen ensin. Mulla oli olevinaan jotain järkevää sanottavaa tästä päivästä, mutta mun silmät on ihan killissä ja päässä kolisee tyhjyys; it's time to go to sleep. Goed nacht <3
Tosi kiva päivä oli: eka homma oli aktiviteeteistä leipominen, meitä oli ohjaaja sekä 6 asiakasta ja leivottiin keksejä. Se ei ollut mikään hartaushetki vaan todellista hauskanpitoa, en mä tajua miten ne nauraakin niin paljon?! Ne puhuu kaikesta ja ovat jotenkin niin läsnä siinä hetkessä, koska se on niille niin iso juttu, että ne saa olla tuolla, seurustella toisten ihmisten kanssa ja tehdä kaikkea luovaa.
Mä luulin, että suomalaiset ovat kovia juomaan kahvia, mutta noi ne vasta juokin ja niin hyvää, sitten se maito on sellaista ihanaa tummaa kermaista maitoa. Tai sitten ne lypsää vaan ruskeista lehmistä sitä :D
No joo, ruokailun jälkeen siivoilin yhden ohjaajan kanssa toiletit, koska nainen, joka siivoaa, hoitaa keittiön, pesee pyykit etc.on lomalla kaksi viikkoa; muut työntekijät yhdessä tekevät hänen hommansa sillä aikaa. Ohjaaja on tullut kaksi viikkoa sitten Thaimaasta vapaaehtoistyöstä vammautuneiden lasten parista ja oli aivan innoissaan niistä lapsista eikä paikassakaan mitään vikaa ollut, Thaimaassa on kaunista ja silleen ;) Mikäs sinne on helmikuussa lähtiessä :D
Työntekijät ovat suurin osa naisia, pari miestäkin on, mutta mä en varmaan oo kaikkia työntekijöitä edes tavannut vielä. En voi kun ihailla miten hienosti ne on ottaneet mut vastaan <3
Tänään mulla oli tosi mielenkiintoinen ja pitkä keskustelu yhden vanhemman miehen kanssa, joka teki mosaiikkityötä: paljon matkustellut ja innoissaan opetteli suomea :) Me keskusteltiin ummet ja lammet, se oli hyvin charmantti mies muutenkin. Aiemmin ainoastaan yksi nainen on sanonut, että hän osaa suomenkielisiä sanoja, mutta ne ovat rumia...en halunnut edes kuulla niitä.
Sitten oli kaks miestä, jotka kehuivat Suomea, koska Jari Litmanen on sieltä kotoisin :) Osa ei ole Suomesta kuullutkaan, mutta käsittääkseni suurin osa tietää, että se on yksi Euroopan maista ja pohjoisessa :D Niin ja siellä Suomessahan on tosi kylmä..hrr...no joo, onhan siellä kieltämättä, varsinkin talvisin :D
Surullista on se, että EU on leikkaamassa jo ennestään pienennettyjä tukia ja siinä käy niin, että ne, jotka eivät omin neuvoin sinne pääse, eivät pääse sinne lainkaan ja se on ihan kamalaa. Toi paikka on niiden henkireikä ja sittenhän ne vasta huononeekin, kun jää kotiin eikä ole mitään tekemistä eikä kaikilla edes sosiaalisia suhteita muiden ihmisten kanssa. He ovat tuolla kuin kalat vedessä isossa perheessä. Suurin osa tulee minibusseilla sinne ja joillain on matkaa kuitenkin eivätkä he pysty itsenäisesi julkisilla kulkemaan; kaikki eivät pysty siihen fyysisistä syistä, vaikka muuten kykenisivätkin.
Mulla on ekaa kertaa yksinoloilta ja mähän oon täällä kuunnellut Nine Livesiä ihan kunnon voluumilla, sounds great <3
Huomenna Ida tulee vierailulle ja varmaan fillaroidaan täällä, tarkoitus olis tutustua tohon mun duunireittiin, kun sen pääsee puistojen halki n.vartissa. Aamut on vielä kylmiä, mutta eilen oli tosi lämmin päivä ja kovasti vaihtelee toi sää täälläkin.
Mä kyselin onko täällä missään saunaa: jossain vaiheessa mun ON pakko päästä edes kerran saunomaan ja ehkä uimaankin :) Viisi viikkoa saunomatta on mulle aika paha ;)
Huomenna ei ole töitä, joka on ihan fine, koska kyllähän täällä katselemista riittää ja tarkoitus olis käydä vielä monessakin eri paikassa. Belgiassa voisin käydä, Ida on menossa Pariisiin, mutta mua ei nyt se nappaa; olen kaksi kertaa siellä ollut ja onhan se hieno kaupunki, mutta jätän väliin. Lähiseutuja varmaan katsastelen ensin. Mulla oli olevinaan jotain järkevää sanottavaa tästä päivästä, mutta mun silmät on ihan killissä ja päässä kolisee tyhjyys; it's time to go to sleep. Goed nacht <3


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti