Vriedag=Vapaapäivä=Perjantai, täällä on useilla ihmisillä perjantait vapaita. Niinkuin mulla ja het is goed :)
Olin hyvin hitaalla päällä eilen aamulla ja vähän sama meininki tänäänkin; en jaksa hötkyillä, kun ei ole kiire minnekään ja tarvitsen aikaa ajatuksilleni :D Hah :)
Lähdin eilen satamaan tarkoituksenani katsoa Dordrechtiä veneestä käsin, mutta en ehtinyt sinne, koska juuri kun erään ystävällisen ihmisen avustamana löysin oikean paikan, sain Idalta viestin, että hän on jo tulossa luokseni. Tiedän nyt kuitenkin mistä niitä lippuja saa ostaa ja mistä se paatti lähtee. Ravasin taas kun mielipuoli samoja katuja edestakaisin ja loppujenlopuksi en enää tiennyt miten päin sitä kartta pidetään kädessä :D
Löysin mennessäni yhdelle kadulle seinästä oheisen laatan:
Eli van Goghin Vincent asui hetken aikaa ko.kadulla. Sitä kadun nimeä en nyt muista, mutta ei se kai niin oleellista ole. Amsterdamissa pääsen katsomaan hänen töitään ja varmaan saan selville muutakin kuin sen, että hän oli leikannut korvastaan palasen ja ilmeisesti kuollut oman käden kautta? (kiitos Marja) Joo, voisin varmaan katsoa googlesta, mutta kun en jaksa, luen hänen tarinaansa mieluummin sitten siellä missä hänen töitäänkin voin katsella. Odotan muutenkin sitä Damin reissua, koska siellä on se Anne Frankin talo ja noita taidejuttuja. Mua ei reilu kaksikymmentävuotta sitten olis vähempää voinut kiinnostaa, mutta nyt tilanne on toinen ;) Kahden viikon kuluttua siis kunnolla kulttuurin pariin.
Löysin muuten eilen yhden ihanan Body shop-Ruohonjuuri-tyyppisen kaupan, jonne olisin voinut unohtua. Ostin Sweet Chilli-ja Ginger-Lemon-teepaketit, Aloe Vera-juoma, 1ltr, maksoi vain 9,90e, kun Suomessa se maksaa 30e. Jalkavoidetta mä sieltä menin ostamaan ja senkin kyllä ostin :) Ihanaa Laventeli-ja Bambu-shampoota, tummaa toffeeta, Pandan lakuja ja hunajaa ostin myös.
Mulla on iso ongelma noiden mun laukkujen kanssa, koska ne painoi jo maksimit ja mulla olis niin paljon tuliaisviemisiä mielessä jne. Näin eilen kyllä sellaisia jätti-isoja punaisia vetolaukkuja (39e); josko vaihtaisin ton mun rotiskolaukun sellaiseen? Harmi vaan, että toi vanha matkalaukku ei ole mun, se on mun äidiltä lainassa, mutta täytyy kysyä :)
Ai niin, kävinhän mä terassillakin: jostain syystä vaistomaisesti tilasin oluen (what, enhän mä juo olutta :D ), mutta kyllä se oli ihan ok, kun oli lämmin ja luin siinä kirjaa. Söin ihanan kasvismunakkaan ja lähdin eksymään.
Ida tuli mun luokse kylään ja saatiin olla ihan kahdestaan, koska täältä väki lähti pois viikonlopuksi. Vaihdettiin työkuulumisia ja oli tosi kiva kuunnella millaista hänellä on omassa paikassaan. Totesimme yksissätuumin, että työkulttuuri on täällä paljon rennompi kuin Suomessa ja kahvia juodaan paljon.
Ahdistaa Suomen yhteiskunnan tehokkuusajattelu nykyään; se on tuhoisaa ja kovin lyhytnäköistä. It's time to live and time to die ja paljon muutakin ihmisen kuuluu tehdä kun hampaat irvessä töitä. Jos ihmiset käyttävät piristeitä, että jaksavat tehdä työnsä tai tehdä pitempiä päiviä; on jotain tosi pahasti pielessä, eikö?
Eniten mua ilahduttaa täällä se, että täällä keskustellaan tosi paljon: asiakkaat keskenään, työntekijät keskenään sekä asiakkaat ja työntekijät keskenään, koskaan ei ole niin kiire, etteikö ehtis jutella hieman :) Bespreking ;)
Goede weekend <3
Olin hyvin hitaalla päällä eilen aamulla ja vähän sama meininki tänäänkin; en jaksa hötkyillä, kun ei ole kiire minnekään ja tarvitsen aikaa ajatuksilleni :D Hah :)
Lähdin eilen satamaan tarkoituksenani katsoa Dordrechtiä veneestä käsin, mutta en ehtinyt sinne, koska juuri kun erään ystävällisen ihmisen avustamana löysin oikean paikan, sain Idalta viestin, että hän on jo tulossa luokseni. Tiedän nyt kuitenkin mistä niitä lippuja saa ostaa ja mistä se paatti lähtee. Ravasin taas kun mielipuoli samoja katuja edestakaisin ja loppujenlopuksi en enää tiennyt miten päin sitä kartta pidetään kädessä :D
Löysin mennessäni yhdelle kadulle seinästä oheisen laatan:
Eli van Goghin Vincent asui hetken aikaa ko.kadulla. Sitä kadun nimeä en nyt muista, mutta ei se kai niin oleellista ole. Amsterdamissa pääsen katsomaan hänen töitään ja varmaan saan selville muutakin kuin sen, että hän oli leikannut korvastaan palasen ja ilmeisesti kuollut oman käden kautta? (kiitos Marja) Joo, voisin varmaan katsoa googlesta, mutta kun en jaksa, luen hänen tarinaansa mieluummin sitten siellä missä hänen töitäänkin voin katsella. Odotan muutenkin sitä Damin reissua, koska siellä on se Anne Frankin talo ja noita taidejuttuja. Mua ei reilu kaksikymmentävuotta sitten olis vähempää voinut kiinnostaa, mutta nyt tilanne on toinen ;) Kahden viikon kuluttua siis kunnolla kulttuurin pariin.
Löysin muuten eilen yhden ihanan Body shop-Ruohonjuuri-tyyppisen kaupan, jonne olisin voinut unohtua. Ostin Sweet Chilli-ja Ginger-Lemon-teepaketit, Aloe Vera-juoma, 1ltr, maksoi vain 9,90e, kun Suomessa se maksaa 30e. Jalkavoidetta mä sieltä menin ostamaan ja senkin kyllä ostin :) Ihanaa Laventeli-ja Bambu-shampoota, tummaa toffeeta, Pandan lakuja ja hunajaa ostin myös.
Mulla on iso ongelma noiden mun laukkujen kanssa, koska ne painoi jo maksimit ja mulla olis niin paljon tuliaisviemisiä mielessä jne. Näin eilen kyllä sellaisia jätti-isoja punaisia vetolaukkuja (39e); josko vaihtaisin ton mun rotiskolaukun sellaiseen? Harmi vaan, että toi vanha matkalaukku ei ole mun, se on mun äidiltä lainassa, mutta täytyy kysyä :)
Ai niin, kävinhän mä terassillakin: jostain syystä vaistomaisesti tilasin oluen (what, enhän mä juo olutta :D ), mutta kyllä se oli ihan ok, kun oli lämmin ja luin siinä kirjaa. Söin ihanan kasvismunakkaan ja lähdin eksymään.
Ida tuli mun luokse kylään ja saatiin olla ihan kahdestaan, koska täältä väki lähti pois viikonlopuksi. Vaihdettiin työkuulumisia ja oli tosi kiva kuunnella millaista hänellä on omassa paikassaan. Totesimme yksissätuumin, että työkulttuuri on täällä paljon rennompi kuin Suomessa ja kahvia juodaan paljon.
Ahdistaa Suomen yhteiskunnan tehokkuusajattelu nykyään; se on tuhoisaa ja kovin lyhytnäköistä. It's time to live and time to die ja paljon muutakin ihmisen kuuluu tehdä kun hampaat irvessä töitä. Jos ihmiset käyttävät piristeitä, että jaksavat tehdä työnsä tai tehdä pitempiä päiviä; on jotain tosi pahasti pielessä, eikö?
Eniten mua ilahduttaa täällä se, että täällä keskustellaan tosi paljon: asiakkaat keskenään, työntekijät keskenään sekä asiakkaat ja työntekijät keskenään, koskaan ei ole niin kiire, etteikö ehtis jutella hieman :) Bespreking ;)
Goede weekend <3

Hei, jos sua kiinnostaa Van Gogh enemmänkin, niin tää on erinomainen dramatisoitu dokkari:
VastaaPoistahttps://www.youtube.com/watch?v=NYnJL_0wpBo
Pääosassa mun lempparinäyttelijä. :)
Eeva
Kiitos tiedosta ;)
Poista