torstai 9. toukokuuta 2013

Teippauspäivä

Keskiviikko: heräsin yöllä joskus kolmen aikaan enkä saanut heti uudestaan unta ja sitten heräsin 8.30 aamulla, ja totesin, että mun pitäis olla jo menossa töihin...Ei muuta kun oppadei, olin 45min.myöhässä....no can do. 

Hain kupposen kahvia ja aloin valmistelemaan huonetta, joka mun pitäisi teipata listoilta yms., koska se maalataan perjantaina. Siihen tulee pieni putiikki ja ihanat rustiikkiset puuhyllyt tehty sinne, jonne saa sitten tavaroita näytille. En tiedä mitä kaikkea siellä tullaan myymään, mutta toivottavasti ehdin näkemään puodin ennenkuin lähden. 

Hikistä puuhaa se teippaaminen kun piti vuoroin olla katon rajassa korkeilla tikkailla ja vuoroin lattialla nuohoamassa pölytkin; ei tietenkään ollut listoja päästy kaappien takaa putsaamaan :D Oli tosi hiostava ilma, vettä meni varmaan sen aamupäivän aikana pari litraa kun sitä tein :) 

Haaste mulla oli siinä, että yhtä seinää ei maalata kokonaan, vaan siihen piti laittaa teipistä raja tiettyyn kohtaan. Otin siimaa ja sellaisen metallipainon sinne päähän ja se siihen seinään roikkumaan, jotta näen, että se tulee suoraan se teippi. Vähän sitä jouduin muokkailemaan, mutta lopputulos oli se, että teippi oli siiman mukaisesti suorassa :) 
Pyysin tutorini tarkastamaan sen ja se sanoi, että sehän menee ihan siksakkia: mä sanoin, no eihän mene, että etkö sä näe, katso tota siimaa...No se sano, et aijaa, no on se ihan suorassa, että hän katsoi sitä vieressä olevaa kappia ja siihen nähden se teippi näytti menevän jotenkin ei-suoraan :D 
No tultiin siihen lopputulokseen, että well done, joten päässeevät huomenna sitä maalaamaan. Mä näen sen sitten maanantaina. 
Lounaalla yksi nainen oli tosi otettu, kun muistin sen nimen, johon mä totesin, että tottakai mä sun nimen muistan :) Se on tosi lämminhenkinen ja lempeänoloinen, aina ilahtuu mut nähdessään ja haluaa keskustella jostain.

 Lounaan jälkeen vähän siivousta ja iltapäivällä olikin puutöiden vuoro: nyt en päässyt itse tekemään mitään, mutta sujuvasti katselin ja keskustelin asikkaiden kanssa. 
Pää oli kipeä vieläkin ja olin jotenkin tosi väsynyt, mutta onneksi aika meni tosi nopeasti ja oli muuten tosi mukava päivä. 

Sain paljon palautetta siitä, että muistan jo hyvin lauseita hollanniksi ja olin tosi ylpeä itsestäni, kun iltapäivällä kävin yhden miehen kanssa lyhyen keskustelun pelkästään hollannin kielellä :) Se oli ensimmäinen kerta ja mä olin ihan innoissani :D 

Päivän keltainen löytyi bussipysäkin takaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti