Tänään torstaina on ollut vapaapäivä myös täällä eli harjoittelupaikkani oli suljettuna eikä ollut töitä. Olinkin niin väsynyt, että nukuin jo tosi aikaisesta illasta pitkään aamulla. Levottomia unia ja heräilin silloin tällöin jostain syystä olen alkanut heräilemään täällä öisin, vaikka alkuun nukuin kuin tukki enkä yleensä heräile öisin. Täällä on kyllä niin huono äänieristys, että ulkoa kuuluu puhekin tänne, saati sitten autojen ym.äänet. Ilahduttavaa siinä on se, että kuulen melkein koko ajan lintujen laulua tänne huoneeseeni <3
Vasta illemmalla lähdin käymään ulkona, perheen tyttären ja hänen poikaystävänsä kanssa, kävin nostamassa rahaa ja sitten haettiin turkkilaisesta pizzeriasta hollantilaista ruokaa: kapsalon tms.nimeltään sellainen annos mihin tulee alle ranskalaisia perunoita, lihaa (yleensä kebab-lihaa, mutta mä otin kanaa), juustoa paljon ja päällimäiseksi salaatit ja valkosipulikastike sekaan, sai siihen jotain chilijutskaakin, mutta sitä mä en ottanut.
Oli tosi hyvää :) Maistoin myös Ayraa (Ajraa), turkkilaista jugurttimaitoa, ikäänkuin suolaista jugurttia. Aika jännän makuista, kuulema hyvä juotava helteillä ja niin varmaan onkin. Siitä mä olin yllättynyt, että täällä syödään tosi paljon perunaa eri muodoissaan ja majoneesia, varsinkin isojen pehmeiden ranskanperunoiden kanssa. Lekker :)
Hollantilaiset ovat muuten aika kovia herkkujen perään, olen huomannut tässä parin viikon aikana ;) Mietin mitä mä keksisin suomalaista ruokaa tehdä täällä ennen lähtöäni ja sehän on kaalilaatikko, joku jälkiruoka tietysti siihen myöskin, mutta se on helpompi keksiä.
Vasta illemmalla lähdin käymään ulkona, perheen tyttären ja hänen poikaystävänsä kanssa, kävin nostamassa rahaa ja sitten haettiin turkkilaisesta pizzeriasta hollantilaista ruokaa: kapsalon tms.nimeltään sellainen annos mihin tulee alle ranskalaisia perunoita, lihaa (yleensä kebab-lihaa, mutta mä otin kanaa), juustoa paljon ja päällimäiseksi salaatit ja valkosipulikastike sekaan, sai siihen jotain chilijutskaakin, mutta sitä mä en ottanut.
Oli tosi hyvää :) Maistoin myös Ayraa (Ajraa), turkkilaista jugurttimaitoa, ikäänkuin suolaista jugurttia. Aika jännän makuista, kuulema hyvä juotava helteillä ja niin varmaan onkin. Siitä mä olin yllättynyt, että täällä syödään tosi paljon perunaa eri muodoissaan ja majoneesia, varsinkin isojen pehmeiden ranskanperunoiden kanssa. Lekker :)
Hollantilaiset ovat muuten aika kovia herkkujen perään, olen huomannut tässä parin viikon aikana ;) Mietin mitä mä keksisin suomalaista ruokaa tehdä täällä ennen lähtöäni ja sehän on kaalilaatikko, joku jälkiruoka tietysti siihen myöskin, mutta se on helpompi keksiä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti